• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Amex Green, lätt att bli beviljad? Inkomstkrav?

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Norweigan Air shuttle går riktigt dåligt. Mycket pga att deras 737-MAX maskiner inte får användas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jolu85

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
12 Juni 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Är också intresserad!
Sökte om ett Amex Green den 20/2 - fick inget direkt besked på skärmen utan de skulle göra en manuell bedömning och återkomma med besked per e-post eller brev.
Har ännu inte hört något, men en UC blev tagen givetvis.
Hade 2.1 i riskprognos på UC, 6ff, 460´inkomst och högt blanco (2ggr inkomsten).

Nekad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 451
Poäng
8 917
Oj. Jag kommer fan inte ihåg. Men jag hade sökt 2-3 lån innan så jag lär haft runt 10%.
Fick ju bara 40K i kredit
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Hmm konstigt. Kan det varit din årsinkomst som var hög, därför du blev beviljad? Tycker det är konstigt dock att @jolu85 blev Nekad. Kanske för högt blanco?
 

AxelK

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har ganska dåliga förutsättningar då jag är 18 och fortfarande pluggar. Har i princip ingen regelbunden taxerad inkomst, dock cirka 20k per månad i inkomst på kapital. Typ 3 förfrågningar på UC och runt 1,2%.

Jag sökte och blev till min förvåning beviljad 36 000 kredit på Amex Green och 29 000 på SAS Amex Classic. Dvs totalt en kredit på 65k.

Någon annan som har liknande erfarenheter från Amex med så extremt låg inkomst och är det vanligt att det blir beviljat?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp